جمعه 31 فروردين 1403   06:46:59
مدیریت برنامه، بودجه و تشکیلاتمدیریت برنامه، بودجه و تشکیلات
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1236138
تعداد بازديد از سايت: 129923873
تعداد بازديد زيرپورتال: 1236138
اين زيرپورتال امروز: 42
در امروز: 4525
اين صفحه امروز: 42
چهارشنبه 15 دي 1389

 آشنايي با نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها


اصل مشورت با آگاهان و استفاده از نظرات ايشان و همچنين حفظ كرامت و احترام به آنها و مشاركت در عقول ديگران از اصول اساسي مديريت و مورد تاكيد در اسلام است ، براين اساس در هر موسسه و سازماني همواره مي توان بر انجام امور به راه حلهايي بهتر و موثرتر ار آنچه در حال انجام است دست يافت. نظام پيشنهادها سيستم مدوني است كه براي جلب مشاركت كاركنان در تحقق اهداف سازمان ، پيشنهادهاي آنان را دريافت و پس از بررسي اجراء نموده و جهت تشويق كاركنان و قدر داني از پيشنهاد دهندگان پاداش پرداخت مي نمايد .
در دانشگاه قم نيز با آزاد نمودن نيروي تفكر انساني از كارهاي يكنواخت و روزمره و توجه به منابع انساني و ارزش نهادن به استفاده از فكر ، اين منبع عظيم خدادادي ، شرايط را براي استقرار يك نظام پويا و بهبود بخشيدن به روشها فراهم نمود با توجه به موارد فوق ضرورت تدوين آيين نامه نظام و دستورالعمل اجرايي ضروري مي گردد.
 
لزوم استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها:

بر اساس ماده 2 آيين نامه مصوب نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها دانشگاه قم، آنچه در نظام پيشنهادها به عنوان اهداف آرماني و در حقيقت به عنوان فلسفه بكارگيري آن مطرح است ، افزايش توان سازمان در پاسخگوئي به خواستهاي متغير مصرف كنندگان خدمات يا محصولات آن سازمان از طريق ارج نهادن به فضايل و تواناييهاي انسان و همسو كردن اهداف كاركنان با اهداف سازمان و نهايتاً به كارگيري صحيح تجربه ، انديشه ، آراء و عقايد آنها در هر رده شغلي و در هر بخش سازماني است . لزوم استقرار نظام پيشنهادها در موارد ذيل قابل ذكر است .

ماموريت اصلي و هدف كلي از طراحي نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها:

بر اساس ماده 3 آيين نامه مصوب نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها دانشگاه قم، ارتقاء سطح فرهنگي و معنوي و ايجاد فضايي مناسب براي مشاركت كليه افراد با توجه به موارد ذيل ذكر نمود :
1.   عنايت به كرامت انساني افراد و ايجاد زمينه هاي لازم براي توسعه تفكر و تعقل آنان به منظور ايجاد بستر مناسب جهت مشاركت در حل مشكلات و ايجاد بهبود مستمر در استانداردهاي كاري
2.   ارتقاء سطح كارآيي و بهره وري دانشگاه و همسو سازي اهداف فردي ،مديريت و دانشگاه از طريق فراهم نمودن منافع مشترك مادي و معنوي
3.   تقويت سطح فرهنگي و معنوي ، حس مسئوليت ، اعتماد به نفس ، ايجاد انگيزه و بارور سازي نيروي ابداع و ابتكار
4.   ارتقاء كيفي زندگي مادي ، معنوي و سلامت و نشاط روحي در محيط كار
5.   بهبود مستمر امور از طريق بالا بردن كيفيت خدمات ، حذف اتلاف ها ، افزايش رضايت مراجعين ، كاهش هزينه ها و تقويت ارتباط بين كاركنان و مديران

نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در دانشگاه قم اكنون در چه مرحله اي بسر مي برد:

آيين نامه و دستورالعمل اجرايي نظام پيشنهادها دانشگاه قم در مرداد ماه سال 1389 توسط آقاي احمد بخشنده كارشناس بهره وري دانشگاه قم تهيه و تدوين شد و در تاريخ 1/8/1389 در چهارمين جلسه كميته تحول اداري دانشگاه مورد بازنگري و تاييد قرار گرفت و در تاريخ 9/9/1389 در اولين جلسه از دور سوم كميسيون بهره وري و تحول اداري دانشگاه به تاييد و تصويب نهايي رسيد و در تاريخ 4/10/1389 از طرف حضرت آيت الله بهشتي، رياست محترم دانشگاه و رياست كميسيون بهره وري و تحول اداري به جناب آقاي دكتر افسر، معاون محترم اداري مالي و رييس كميته تحول اداري جهت اجرا ابلاغ گرديد.

در بهمن ماه 1397 دستورالعمل نظام پيشنهادات در گروه تشكيلات و تحول اداري مورد بازنگري قرار گرفت و به تصويب هيات اجرايي دانشگاه قم رسيد.

جهت ارائه پيشنهاد به نشاني snp.qom.ac.ir مراجعه فرماييد
تعداد بازديد اين صفحه: 15420
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

مديريت برنامه، بودجه و تشكيلات - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما