چهارشنبه 29 فروردين 1403   00:26:37
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلیمعاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1865365
تعداد بازديد از سايت: 129879671
تعداد بازديد زيرپورتال: 1865365
اين زيرپورتال امروز: 2
در امروز: 360
اين صفحه امروز: 2
تازه ها و رویدادهاتازه ها و رویدادها
معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم :

سند آمايش آموزش عالي استاني قم به مراحل نهايي رسيد

دکتر مصطفي فضايلي گفت : برنامه آمايش اموزش عالي استان قم به تفکيک رشته ها به مراحل پاياني رسيد.
وي با اشاره  به جايگاه ويژه استان و شهر قم به عنوان شهر دانش و فضيلت ،سهم و سطح اموزش عالي و پزشکي در استان قم را بسيار پايينتر از پتانسيل و نياز و ماموريت استان قم توصيف کرد و افزود:
وضعيت جاري آموزش عالي استان قم به هيچ عنوان زيبنده و همتراز با شان و جايگاه حوزه و مدارس علوم ديني نميباشد براي نمونه مي توان گفت در رشته هاي علوم پزشکي وضعيت استان قم حتي از مناطق دور افتاده نيز عقب تر وضعيفتر است.
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم گفت:  رشته هاي فني و مهندسي و بين رشته اي و رشته هاي با اولويت ملي در اکثر رشته ها در حد صفر است و در صورت وجود اين رشته ها بسيار پايينتر از ميزان مورد نياز استان است که اين موضوع هم اکنون به عنوان يک معضل جدي در تامين نيروي انساني دانش پايه و متخصص را در استان مطرح است.
دبير کارگروه تدوين سند آموزش عالي استان قم با اشاره به سهم و سطح آموزش در مقاطع تحصيلات تکميلي و عالي افزود:رشته هاي کارشناسي ارشد و دکتراو تخصص در رشته هاي فوق بجز يک رشته اصلا وجود ندارد و لازم است برنامه سريع و جبراني ايجاد دوره هاي مذکور  به طور ويژه آغاز گردد همچنين رشته هاي مورد نياز در انجام رسالت جهاني استان قم به عنوان زيرساختهاي فني از قبيل IT  به صورت متمرکز در استان قم مورد نياز است.
استاد برجسته حقوق دانشگاه قم ادامه داد: استان قم بواسطه رسالت ذاتي خود در تبليغ و تبين و توليدعلوم ومعارف اسلامي و به دليل محوريت اصلي در شاهراههاي ارتباطي و نزديکي به فرودگاه و قرار گرفتن در مرکز مهمترين قطبهاي صنعتي بهترين موقعيت را در ايفاي نقش قطب صنعت IT  و مخابراتي کشور دارد. جالب اينکه صنعت IT  و مخابرات وابسته به منابع آبي نميباشد و براي رشد آن وجود مراکز توليد محتوا و محوريت ترابري به عنوان موهبتي الهي مزيتي بي نظير است.
دکتر مصطفي فضائلي در پايان خواستار توجه ويژه به تامين موقعيتهاي ممتاز تحصيلي براي دختران در خانواده هاي اين استان و عدم وجود رشته هاي مورد نياز و تقاضا در استان در مقاطع ارشد و دکتري شد.
 
تعداد بازديد اين صفحه: 7968
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
صفحه اول | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

پورتال معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما