واحد سامانه هاي اطلاعاتيسامانه تيکتينگ خدمات فني و پشتيباني انفورماتيک دانشگاه راه اندازي شداين سامانه که به عنوان سامانه تيکتينگ فناوري اطلاعات دانشگاه معرفي شده است وظيفه مديريت درخواست هاي پشتيباني فني در اين حوزه را دارد. باتوجه به وسيع بودن حوزه خدمات امور فناوري اطلاعات يکي از خدماتي که در اين مديريت به دانشگاه ارائه ميگردد پشتيباني و پاسخگويي مشکلات سامانههاي نرمافزاري، سختافزار و نرمافزار دستگاههاي رايانه است. تا قبل از اين خدمات به صورت تلفني و يا حضوري ارائه شد و امکان اعمال هيچگونه نظارت، کنترل و مديريت روي آن وجود نداشته است. کارشناسان حوزه فناوري اطلاعات دانشگاه در بخش سامانه هاي اطلاعاتي، سامانهاي را جهت ارائه خدمات پشتيباني در بخشهاي مختلف دانشگاه ايجاد کردهاند تا هريک از کارکنان و اساتيد محترم بتوانند هرگونه نياز به خدمات پشتيباني را از طريق اين سامانه به صورت الکترونيکي ارسال کرده تا ضمن ثبت دقيق آنها امکان پيگيري درخواستها و نيز نظارت و اعمال مديريت روي اين خدمات فراهم گردد. در حال حاضر امکان دسترسي به اين سامانه از طريق آدرس portal.qom.ac.ir براي تمامي کارکنان و اساتيد فراهم شده است. از مزاياي اين سامانه مي توان موارد زير را نام برد: 1- اگر کارشناس IT نباشد درخواست شما ثبت و در صف کار قرار مي گيرد. 2- يک درخواست را حداقل دو نفر دريافت مي کنند 3- درخواست به راحتي قابل پيگيري است. 4- از طريق پيامک، پست الکترونيک و اتوماسيون اداري قابل اطلاع رساني است. 5- هر کجا که اينترنت داريد مي توانيد درخواست خود را ارسال و پيگيري کنيد. 6- وقت زيادي از کارشناسان که صرف پاسخ به تلفن و مراجعات حضوري خواهد مي شود صرف انجام کار فني خواهد شد.