جمعه 10 فروردين 1403   04:54:38
واحد خواهرانواحد خواهران
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
شنبه 6 ارديبهشت 1399 12:31:11
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1493356
تعداد بازديد از سايت: 129456356
تعداد بازديد زيرپورتال: 1493356
اين زيرپورتال امروز: 65
در امروز: 4540
اين صفحه امروز: 65
سرپرست امور دانشجويي پرديس خواهران خبرداد:



در آيين افتتاحيه كتابخانه سپيد ويژه روشندلان، سرپرست امور دانشجويي پرديس خواهران ،خانم دكتر مريم بردبار به توضيحاتي در خصوص كتابخانه روشندلان اين مركز پرداخت و بيان كرد:
با توجه به پذيرش دانشجو نابينا و كم بينا در دانشگاهها بايد ظرفيت لازم جهت مطالعه و تحقيق و پژوهش اين افراد فراهم گردد. از اين رو كتابخانه سپيد با هدف برخورداري از حقوق مساوي در استفاده از امكانات و دسترسي و استفاده روشندلان از منابع اطلاعاتي و ارتقاي سطح دانش و توانايي فعاليت در حوزه هاي مختلف اجتماعي در دانشگاه قم راه اندازي شد.
وي تصريح كرد: دانشگاههاي كشور در حد توان خود امكاناتي را براي نابينايان به وجود آورده اند در اين راستا مركز امور نابينايان در آبان ماه سال ۶۴ تاسيس شد و فعاليت مستمر خود را از سال ۶۶تاكنون با حمايت مادي و معنوي دانشگاهها ادامه داد.

سرپرست امور دانشجويي پرديس خواهران عنوان كرد: اين مركز به عنوان نخستين مركز دانشگاهي كشور ويژه نابينايان كه دانشگاه اصفهان افتخار پايه گذاري آن را دارد امروز متنوع ترين امكانات و تجهيزات آموزشي و پژوهشي با تاكيد بر كاربرد اطلاعات و ارتباطات در اختيار اعضاي خود قرار مي دهد.

وي بيان كرد: مركز امور نابينايان شامل كتابخانه و چاپخانه ي بريل، كتابخانه ي گوياي ديجيتالي، استوديو هاي ضبط، سايت رايانه اي و امكانات رفاهي است همچنين پايگاه اطلاعات علمي نابينايان با هدف رشد علمي و پژوهشي روشندلان نيز فعال است.
بردبار در مورد بخش نابينايان كتابخانه حضرت آيت الله خامنه اي قم خاطرنشان كرد: در اين مجموعه ۳۴۴ نفر از روشندلان استان وشهرهاي مختلف عضو هستند.

وي گفت: در حال حاضر در كتابخانه بريل ۳۳۳۰ نسخه كتاب بريل و ۷۸۰عنوان كتاب و در كتابخانه الكترونيك و گويا و نيز ۵۰۰۰ نسخه كتاب گويا و ۳۰۶۰نوار كاست وجود دارد.
سرپرست امور دانشجويي پرديس خواهران يادآور شد: در استوديوي ضبط صدا جزوه، كتاب و يا هرگونه منبع اطلاعاتي مورد نياز خود را به رسانه شنيداري تبديل نمايند واز اين طريق از دانش و معرفت بهره مند گردد.

وي بيان كرد: در اين بخش براي توليد كتاب گويا از گويندگان با تجربه استفاده مي گردد؛ به طوري كه تا كنون بيش از ۴۵عنوان كتاب در اين كتابخانه گويا شده است.

بردبار در باره چاپخانه بريل نيز تصريح كرد: واحد توليد كتاب بريل اداره كل كتابخانه هاي استان قم تبديل به قطب توليد كتاب بريل براي سراسر كشور شده است.

وي اظهار داشت: نابينايان انتظار دارند فايل صوتي با كيفيت مربوط به كتاب و يا جزوه درسي براي آنها تهيه شود تا بتوانند به راحتي آزمون هاي دروس اخذ شده را بگذرانند.
لازم به ذكر است در اين آئين از حسن عبدلي مدير كتابخانه نابينايان قم و جمعي از خيرين دانشگاهي تجليل شد
.

تعداد بازديد اين صفحه: 2418
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه |
Guest (Qomuniguest)

واحد خواهران دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما