صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1392/8/13 دوشنبه در دانشگاه قم برگزار شد؛ صداقت امريکايي!!! همايش دانشجويي صداقت امريکايي!!! صبح امروز در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم، دکتر صادق سليمي عضو انجمن علوم سياسي ايران در اين همايش به بحث ارتباط ايران و امريکا پرداخت و در نهايت به سؤالات دانشجويان پاسخ گفت.

وي گفت: ذات امريکا و دولتمردان امريکايي مداخله‌گري است.

عضو انجمن جامعه‌شناسي ايران افزود: سه درصد جمعيت امريکا يهودي هستند و بخش کوچکي از اين سه درصد را صهيونيسم تشکيل مي‌دهند که اکثر پست‌هاي دولتي از آن اين جمعيت اندک امريکايي است.

وي با تأکيد بر اين که امريکايي‌ها در 35 سال گذشته باور نداشتند که حتي 35 روز از حکومت انقلاب اسلامي سپري شود خاطر نشان کرد: نگاه دانشجويان بايد به منافع و مصالح ايران اسلامي معطوف باشد.

اين پژوهشگر و نظريه‌پرداز حوزه روابط ايران و امريکا اظهار داشت: ايران در مذاکرات نبايد زمان را از دست بدهد و از طرف ديگر شناخت دقيق طرف مقابل نيز از ديگر نيازهاي ديپلمات‌هاي ايراني است.

در ادامه يکي از دانشجويان حاضر در نشست با اشاره به بيانات روز گذشته مقام معظم رهبري گفت: مذاکرات صرفاً در حوزه مسايل هسته‌اي است، پس چرا به بحث ارتباط ايران با امريکا منجر شده است؟

دکتر صادق سليمي در پاسخ تأکيد کرد: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در صورتي که ا مريکا انرژي هسته‌اي را به عنوان حق مسلم ايرانيان بپذيرد راه مذاکره باز خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا نتايج مذاکرات 1+5 محرمانه باقي مي‌ماند خاطر نشان کرد: همين ا مر معيار و ملاک سنجش صداقت طرفين است چرا که هنوز جلسه مذاکره به اتمام نرسيده است اسرائيلي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي ـ خبري نسبت به نتيجه نشست اظهار نظر مي‌کنند.
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7026
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما