صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها



1391/11/30 دوشنبه اربعين شهداي گمنام دانشگاه قم برگزار شد مراسم گراميداشت اربعين خاکسپاري دو شهيد گمنام در دانشگاه قم يک‌شنبه شب در مسجد الغدير اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم، در اين مراسم که با حضور دانشجويان دانشگاه قم، مسئولان اين دانشگاه و تني چند از خانواده شهدا برگزار شد، يکي از فرماندهان دفاع مقدس مهمترين درس شهدا براي جوانان را ولايت‌مداري عنوان کرد.

سردار توکلي افزود: شهدا با تکيه بر آموزه‌هاي ديني و اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامي قيام کردند و ولايتمداري آن‌ها نسبت به امام راحل بايد براي ما الگو باشد.

وي ابراز داشت: توسل به ائمه(ع) و لبيک به دعوت امام(ره) عامل پيروزي‌هاي ما در دفاع مقدس و بر هم زدن معادلات دشمن بعثي بود.

اين فرمانده دفاع مقدس گفت: دانشگاهيان امروز وظيفه جهاد در سنگرهاي علمي را بر عهده دارند تا بتوانيم با اين کار پاسداشت خون 240 هزار شهيد اين مملکت را داشته باشيم.

توکلي ادامه داد: دفاع از ولايت فقيه و نظام اسلامي وظيفه سنگيني است که دانشگاهيان بايد با جهاد علمي خود پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلي آن برسانند.

در ادامه حجت‌السلام احمد پناهيان به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: به واسطه حضور شهدا در دانشگاهها نور معنويت در اين فضاي علمي افزايش مييابد و جوانان با آموزههاي فرهنگ جهاد و شهادت بيشتر آشنا مي‌شوند.
وي افزود: رشادت‌هاي شهدا بايد انگيزه‌اي مضاعف به ما در مقابله با دشمنان داده و خوي استکبارستيزي در بين دانشجويان و جوانان را تقويت کند.

پناهيان بيان داشت: فراموش کردن شهدا گناه بزرگي است و با فراموش کردن آن بزرگان از حمايت معنوي آن‌ها محروم خواهيم شد.

هم چنين در اين مراسم از خانواده پنج شهيد دوران دفاع مقدس تجليل به عمل آمد.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6711
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما