صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/8/28 يكشنبه دانشگاه قم برگزار کرد: محفل انس با قرآن مراسم بزرگداشت علامه سيد محمد حسين طباطبايي در دانشگاه قم برگزار شد. مراسم بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن کريم علامه سيد محمد حسين طباطبايي با حضور علي اميني حافظ خردسال کل قرآن کريم در دانشگاه قم برگزار شد.

در اين مراسم دکتر احمد بهشتي ضمن اشاره به خاطرات خود در رابطه با حفظ قرآن کريم يادآور شد: قرآن کريم براي هدايت بشر نازل شده است و به همين جهت بايد به حفظ و قرائت قرآن اهميت داد و مسئولين نيز به اين امر توجه نمايند و مشوق هايي را در جهت پيشرفت معارف قرآني در بين دانشجويان فراهم کنند.

دکتر شاهرخي نيز ضمن تشکر از فعاليت­هاي گسترده دفتر فعاليت هاي قرآني، جامعه­ القرآن ­کريم و موسسه تدبر با اشاره به اينکه فعاليتهاي قرآني يکي از قديمي ترين واحدهاي اين دانشگاه است و فعاليت خود را با تلاش بسيار گسترده آقاي اسدتاش و همکارانشان شروع کرده است اظهار داشتند: فعاليت هاي قرآني تاکنون کلاسهاي گسترده اي را در زمينه حفظ، قرائت، تدبر در قرآن، مفاهيم و تفسير در سه گروه استاد، دانشجو و کارمند به صورت شبانه روزي برگزار کرده است.

درادامه پدر حافظ خردسال قرآن کريم "علي اميني" به بيان نکاتي در مورد نحوه حفظ قرآن ايشان پرداخت و يادآور شد: او از استاد متوسطي برخوردار بود ولي با تمرين و انس با قرآن توانست حافظ کل قرآن شده و هم اکنون نيز به آموزش صرف و نحو و مباحث تفسيري مشغول مي باشد و از حاضرين خواست تا سولات قرآني خود را از ايشان بپرسند.حاضران نيز سئوالاتي پيرامون مباهله، تهاجم فرهنگي و چگونگي زنده نمودن مردگان توسط حضرت عيسي عليه السلام طرح کردند که آقاي علي اميني به خوبي به آنها پاسخ داد.

درپايان از دانشجويان حافظ قرآن آقايان سعيد سياه بيدي، محسن مدني،سجاد جعفري، محمد رشيدي، رضا طاهري، محمد رضا اميرخاني و خانمها عطيه اکبري، زينب حق گويان، صديقه رئيس ميرزايي، زهرا عيسي آبادي و .... با اهداء لوح تقدير شد.

.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6629
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما