صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/7/10 دوشنبه حسن رحيم‌پور ازغدي؛ استکبار و غرب در برابر اسلام احساس خطر مي‌کند همايش جهان در پيچ تاريخي با سخنراني استاد رحيم پور ازغدي و با حضور دانشگاهيان دانشگاهها و مراکز آموزش عالي استان قم در تالار شيخ مفيد برگزار گرديد.

 

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه قم، استاد حسن رحيمپور ازغدي افزايش اهانات را حاکي از احساس خطر استکبار از ايران دانست.

وي با اشاره به اينکه اسلام و جهان اسلام در مرکز عالم قرار دارد،گفت: تحولات عظيم تاريخي که به طور عام در کل جهان و به طور خاص در جهان اسلام در حال وقوع است پيچ تاريخي نام دارد.

اين نظريهپردازنوع رويکرد غرب در مقابل رويکرد جامعه اسلامي را سه بخش دانست: دين گريزي، دين ستيزي و بعد در جهت ارضاي نياز روحي بشر و معنادادن به زندگي وي، دين سازي.وي گفت: غرب دين سازي يعني کپي برداري از بعضي از نقاط اديان و تلفيق با سکولار را در جهت حذف يا نفي دين پيش کشيده است.

وي تاکيد کرد: پيچ تاريخي بزرگ به لحاظ فرهنگ بشري که در تقدير بشريت دست برده چيزي است که اسلام بنيادگرا ناميدهاند. رحيمپور ازغدي افزود نگاه به دين بايد اجتهادي باشد. باورها،رفتارها و ارزشهاي ديني در همه قلمروهاي زندگي تاثير دارندو اسلام شيئي در کنار ديگر اشيا نيست بلکه روش زندگي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزايش اهانات و فحاشيها و تمسخرها و تحاريف تاريخي را به خصوص بعد از انقلاب و در سه دهه اخير حاکي از اين دانست که استکبار و غرب در برابر اسلام احساس خطر ميکنند و اسلام را زنده و پايدار ميدانند. لذا ميخواهند فضا را غبارآلود کنند تا بشر پيامبر را نشناسد و يا در شناختش دچار اشتباه شود. آنها به پيامبر توهين مي‌کنند چراکه ايشان مبناي دين آنها، مدرنيته و سنت، مذهب و لامذهب را زير سوال برده است.

وي ادامه داد در واقع اين اهانتها بهانه است. نوع نگاه و نوع تمدن سازي به هم ريخته ،دوره‌اي از تاريخ تمام شده و دوره‌ جديدي در حال آغاز است، لذا در اين دوره وظيفه ما اصلاح خود،جامعه، حکومت،دانشگاه و حوزه است چرا که ايران در دنياي امروز اهميت ويژهاي پيدا کرده است.رحيمپور ازغدي افزود روش سرکوب کردن ظالم فحاشي نيست، بلکه بايد با توليد علم ،قدرت اقتصادي و مصرف کم آنها را سرکوب کنيم.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6147
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما