صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/8 چهارشنبه در سومين روز ضيافت انديشه مرکز قم بررسي شد؛ اسلام هراسي و ايران هراسي همايش اسلام هراسي و ايران هراسي با حضور دانشجويان شرکت کننده در طرح ضيافت انديشه دانشجويي در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، حجت الاسلام عبدالهي در اين همايش با بيان اينکه اسلام هراسي با اختراع دوربين فيلمبرداري آغاز شده است، اسلام هراسي کلاسيک(1981-1896)را برحسب زماني به چهار دسته تقسيم کرد.

وي درمورد رابطه بين اسلام هراسي و ايران هراسي گفت که اسلام هراسي همان ايران هراسي است و چه بسا در دوره نوين اسلام هراسي، ايران محور شرارت معرفي مي شود.

اين پژوهشگردربيان عوامل شکل گيري ايران هراسي اظهار داشت ايران به مرکز بيداري اسلامي تبديل شده است و در پي تثبيت حکومتي خلاف ارزشهاي غرب است و همچنين داراي پيشينه عميق فرهنگي در ايجاد ابرقدرت اسلامي است.

وي به تفاوت هاي نظام فکري حاکم بر غرب با اسلام اشاره کرد و افزود: محور آفرينش در غرب انسان است ولي در اسلام خداست و بر اين اساس جهان بيني غربي انسان را برترين موجود عالم و جهان بيني اسلامي انسان را برترين مخلوق الهي مي داند.

به علاوه در غرب اصالت دنيا موردتوجه است که نتيجه اش اصالت لذت جويي، سود ، سرمايه و مصرف گرايي است ولي در اسلام اصالت آخرت کانون توجه است که موجب عدم فراموشي خدا، مرگ و معاد مي شود. وي ياد مرگ را ترمز نفس انسان برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالهي به بررسي تفاوت هاي جهان بيني غربي با جهان بيني اسلامي پرداخت و خطرنشان کرد که جهان بيني غربي يعني اعتقاد به اومانيسم(انسان محوري)، سکولاريسم(اعتقاد به دين حداقل)، ليبراليسم و تلاش براي جهاني کردن ليبراليسم و در نهايت  جهاني شدن حکومت طاغوت، ولي جهان بيني توحيدي يعني اعتقاد به حاکميت خدا (خدامحوري)، اعتقاد به دين حداکثري و کاربردي، اعتقاد به نظام تسليمي (اسلامي) و جهاني شدن حکومت الهي.

‌ اين محقق افزود باوجود بسياري از آزاديها در غرب دو خط قرمز وجود دارد که کسي حق ندارد اين دو مسئله را زير سوال برد: مسئله هولوکاست و اومانيسم.

گفتني است وي با پخش گوشه هايي از فيلمهاي ال سيد، جن گير، مردي که آينده را مي ديد، بدون دخترم هرگز، دروغهاي حقيقي، محاصره، پنج انگشتي، سريانا، اسکندر، اورشليم شمارش معکوس، سالت، قرباني، مجموعه دروغها، سيصد، کشتي گير شواهد و علائمي از اسلام هراسي موجود در اين فيلمها را ارائه داد.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5824
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما