صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1390/12/10 چهارشنبه معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم: دانشگاهيان از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين گروه در انتخابات هستند معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم، دانشگاهيان را از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين گروه در انتخابات دانست و خواستار ايفاي نقش روحانيون و دانشگاهيان در اين برهه از زمان شد.

دکتر مصطفي فضائلي در گفتگو با روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم نقش مردم در اداره امور نظام جمهوري اسلامي ايران را تعيين کننده دانست و گفت: اين نقش ريشه در ارزش‌ها و آموزه‌هاي ديني در حوزه فقه و انديشه‌هاي سياسي اسلام دارد.

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم، با اشاره به اصل ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران افزود: اداره امور کشوري متکي بر آراء عموم مردم مي‌باشد و اعمال قوه مقننه که مظهر بارز حکومت است عمدتاً در دستان نمايندگان منتخب مردم است.

وي در تشريح وظايف مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي صلاحيت تصميم‌گيري در همه مقدرات جامعه را در چارچوب تعيين‌شده در قانون اساسي و موازين شرعي داراست.

دکتر مصطفي فضائلي ياد آور شد: مجلس شوراي اسلامي پس از نهاد ولايت فقيه، مهم‌ترين رکن نظام جمهوري اسلامي ايران است و انتخابات آن نيز بسيار سرنوشت‌ساز مي‌باشد.

عضو هيأت علمي گروه حقوق بين‌الملل دانشگاه قم به بيان ابعاد بين‌المللي انتخابات مجلس نهم پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات اخير خاورميانه و موج بيداري در دنياي اسلام از يک سو و تشديد مواضع خصمانه استکبار جهاني و صهيونيزم بين‌الملل با همراهي برخي حاکمان مستبد و مرتجع عليه تفکر استقلال‌طلبي، آزادي‌خواهي و استکبارستيزي اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران حساسيت و اهميت انتخابات مجلس نهم صدچندان مي‌باشد.

وي به لحاظ داخلي ايران را در نقطه عطفي توصيف کرد که در آن چگونگي عملکرد و نقش‌آفريني نهادهاي حاکم و در رأس آن مجلس، مي‌تواند سرنوشت آينده کشور را به لحاظ پيشرفت در ابعاد گوناگون رقم بزند و ادامه داد: طرح‌هاي کلان اقتصادي کشور، طرح‌ها و نقشه‌هاي جامع توسعه و پيشرفت علمي و فرهنگي در دست اجرا که ايران را در آستانه تحولاتي بزرگ در زمينه‌هاي مختلف قرار داده است و همچنين شرايط سياسي و اجتماعي کشور حاکي از شرايط ويژه‌اي است که مي‌تواند منشأ پس‌آمدهاي حياتي براي آينده باشد و مجلس شوراي اسلامي در همه اين زمينه‌ها نقش تأثيرگذار و تعيين‌کننده‌اي دارد.

دکتر مصطفي فضائلي در تبيين معارهاي انتخاب اصلح گفت: اعتقاد و پايبندي به نظام جمهوري اسلامي ايران و اصول اسياسي آن به ويژه رهبري و ولايت فقيه و موازين اسلامي و آزادي‌هاي مشروع، بهره‌مندي از توانايي‌هاي علمي، تخصصي و تجربه متناسب با ايفاي وظايف نمايندگان و باور دروني و التزام عملي به ارزش‌هاي اخلاقي، معنوي و دروني از دنياپرستي و قدرت‌طلبي از جمله شاخص‌هاي انتخاب نماينده اصلح مي‌باشد.

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه قم، به نقش روحانيون و دانشگاهيان به ويژه استادان در انتخابات مجلس نهم تأکيد کرد و افزود: بسياري از اقشار مردم در شناسايي کانديداهاي اصلح به برخي از گروه‌هاي مجرع روي مي‌آورند که روحانيون و دانشگاهيان از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين اين گروه‌ها مي‌باشند چرا که اين قشر با درک صحيح و تحليل درست شرايط و مختصات منطقه و جهان نقش هدايت‌گري خود را در اين زمينه ايفا خواهند کرد.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که دانشگاهيان در اين برهه از زمان نيز به رسالت حساس خود عنايت داشته و ايفاي نقش کنند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5847
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما