صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1390/12/4 پنجشنبه رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم: پيشرفت کشور در گرو مجلس سالم است رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: پيشرفت کشور در گرو مجلس سالم است.

حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدي کرمي در گفتگو با روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم در بيان جايگاه مجلس شوراي اسلامي در ايران افزود: مجلس و نظام پارلماني بعد از مشروطه و به شهادت رسيدن تعداد زيادي از ايرانيان جايگاه بالايي يافته است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم به قوانين حاکم بر جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در يک جامعه‌ي اسلامي صرفاً قوانين شرعي اجازه‌ي اجرا دارند و مجلس شوراي اسلامي نيز بعد از انقلاب بر اساس دستورات شرعي قوانين را تصويب مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: حضور نماينده‌ي هر شهر در مجلس شوراي اسلامي اهميت حضور مردمي در اين انتخابات را روشن مي‌سازد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم، بر لزوم حضور باشکوه مردمي در انتخابات مجلس نهم تأکيد کرد و افزود: رأي مردم باعث انتخاب نماينده‌اي مي‌شود که در قوه‌ي مقننه‌ي کشور اختيارات فراواني دارد.

وي توجه به معيارهاي انتخاب نماينده‌ي اصلح را بسيار ضروري دانست و گفت: اگر شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشيم اما معيارهاي انتخاب نماينده‌ي اصلح رعايت نشود، همچنان با مشکلات متعددي روبرو خواهيم بود و صرف اينکه شوراي نگهبان نامزدها را تأييد کرده‌ است کافي نيست ولي اگر معيارها رعايت شوند قطعاً انتخابات و مجلسي سالم و مفيد خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام دکتر کرمي در تبيين معيارهاي انتخاب نماينده‌ي اصلح بيان داشت: انقلاب اسلامي ايران در برابر استکبار جهاني قرار دارد و نماينده‌اي بايد انتخاب شود که استکبارستيز بوده و اصل انقلاب را قبول داشته باشد.

وي عدالت‌خواهي را ديگر معيار انتخاب اصلح دانست و عنوان کرد: از ابتداي انقلاب اسلامي شعار اصلي ايران "نه شرقي، نه غربي" بوده است و نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي بايد کاملاً پايبند اين اصل باشد و لازمه‌ي آن نيز شجاعت، تديّن و تعقد است چرا که نماينده‌ي مقيّد، کشور و انقلاب خود را فدا نمي‌کند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم، با اشاره به فرمايشات امام خميني(ره) خاطر نشان ساخت: بايد خود را در مملکتي ببينيم که در رأس آن امام زمان(عج) حضور دارند و  بايد تمام امور بر حسب وظيفه صورت پذيرد، چرا که در اين صورت مبنا نتيجه نخواهد بود و حضرت وليعصر(عج) را شاهد امور خود مي‌بينيم.

وي حضور در انتخابات را يک وظيفه‌ي شرعي خواند و گفت: به فرموده‌ي مراجع تقليد رعايت معيارهاي انتخاب نماينده‌ي اصلح نيز بسيار ضروري است.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6396
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما