صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها



1391/3/16 سه‌شنبه حجت‌الاسلام فرحزاد: در انجام عبادات گزينش کنيد حجت‌الاسلام فرحزاد در پايان اولين روز اعتکاف دانشجويي در مسجد الغدير دانشگاه قم تأکيد کرد: براي انجام عبادت بايد گزينشي عمل کرد.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم، حجت‌الاسلام فرحزاد در مراسم جشن ميلاد حضرت اميرالمؤمنين(ع)، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را بهترين ذکر، دعا و توسل دانست و افزود: انسان براي اينکه از غافله خير عقب نماند دو راه دارد؛ يکي اگر نتوانست يک عمل نيک را تماماً انجام دهد، مي‌بايست آنچه در توان دارد انجام دهد و ديگري اينکه در انجام عبادت گزينش کند، چرا که اگر هميشه دنبال برترين‌ها باشيم پيشرفت خواهيم کرد و به مراتب عالي راه مي‌يابيم.

وي در بيان چند گزينه برتر مستحبات و اعمال خير گفت: صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، زيارت امام حسين(ع) از راه دور و نزديک، زيارت امام رضا(ع)، احسان و نيکي کردن به پدر و مادر، احسان به بندگان خدا و ارادت‌ورزي به ولايت و محبت محمد و آل محمد(ص) نمونه‌هايي ا ز عبادات برتر مي‌باشند.

اين خطيب مجالس اهل بيت(ع) اظهار داشت: صلوات از گنجينه‌هايي است که به راحتي به دست مي‌آيد و آسان است، اما متأسفانه بسياري قدر آن را نمي‌دانند. بعضي از علما فرمودند که صلوات را کمتر از ختم قرآن کريم نمي‌دانند و در هر حالات بايد از اين ذکر و گنج بهره جست. شخصي خدمت عرض کرد، مي‌خواستم وارد کعبه شوم و هيچ ذکر و عملي از اعمال را نمي‌توانستم انجام دهم، لذا نشستم و فقط صلوات فرستادم، آيا ثوابي کسب کرده‌ام و ايشان فرمودند، ثواب شما از همة افراد آنجا بيشتر است.

وي در بيان ثواب زيارت اما حسين(ع) خاطرنشان ساخت: در زيارت امام حسين(ع) به ازاي هر دم ثواب يک حج و عمره براي شخص محاسبه مي‌شود و حضرت زهرا(س) براي شخص دعا مي‌کنند. حضرت امام صادق(ع) فرمودند: مي‌ترسم اگر تمام ثواب زيارت امام حسين(ع) را بگويم کسي ديگر به زيارت مکه و ساير ائمه نرود.

حجت‌الاسلام فرحزاد در ادامه به بيان فضائل اخلاقي و نکات معنوي ديگر پرداخت.

گفتني است، در پايان اين مراسم محسن بني‌فاطمي، ذاکر اهل بيت(ع) به ذکر مناجات اميرالمؤمنين(ع) پرداخت.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6758
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما