صفحه تست خداياري
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها
پارت آدرس فوتر
پیوندهای مرتبط
تازه علمی پژوهشی
جستجو
دسته لینک اول فوتر
دسته لینک دوم فوتر
کاشی های رنگی
کاشی های فوتر
گالری تصاویر
لینک های سریع
متون عمومي
متون عمومي
منوی اصلی سایت
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود كاربران
رئيس دفاتر نهاد رهبري دانشگاه‌هاي استان قم:

ازدواج جوانان متولي ندارد

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم گفت: متأسفانه ازدواج جوانان در استان‌ها متولي خاصي ندارد.



حجت الاسلام والمسلمين دکتر محمدمهدي کرمي در گفتگو با روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم بر عنايت ويژه مقام معظم رهبري بر ازدواج دانشگاهيان تأکيد کرد و گفت: هم اکنون نهاد رهبري در دانشگاه‌ها برنامه‌هايي براي ازدواج استادان و دانشجويان دارد و در حال حاضر برنامه‌ريزي‌هايي براي کارکنان دانشگاه‌ها نيز صورت مي‌گيرد
.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم با اشاره به اعزام زوج‌هاي دانشجو به مشهد مقدس و برگزاري کارگاه‌هاي حين و بعد از ازدواج، خاطر نشان کرد: نهاد رهبري در اجراي بخشي از منويات رهبر معظم انقلاب نقش داشته است چرا که ايشان بر ازدواجي آسان، آگاهانه و منطقي تأکيد دارند و اين نهاد تا کنون برنامه‌ي کامل و مناسبي براي کسب مهارت‌هاي قبل از ازدواج دانشگاهيان نداشته است.

وي افزود: مهارت‌هاي انتخاب همسر مهم‌ترين نکته در ازدواج است که در سال تحصيلي جاري زمينه‌هاي برگزاري کارگاه‌هايي با هدف ترويج ازدواج آسان، آگاهانه و منطقي فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر کرمي از راه‌اندازي مرکز هماهنگي امور خانواده و ازدواج در نهاد رهبري دانشگاه‌ها خبر داد و تصريح کرد: نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم آماده دريافت نظرات و پيشنهادات دانشگاهيان در اين رابطه مي‌باشد.

وي يادآور شد: مرکز پيوند مهر در دفتر نهاد رهبري دانشگاه‌هاي استان قم فعال مي‌باشد که مهم‌ترين فعاليت آن در زمينه‌ي مورديابي  است چرا که آشنايي در دانشگاه‌هاي تک‌جنسيتي يا تفکيک‌شده منطقي‌تر مي‌باشد و يک مرکز بايد بتواند دانشجوياني که قصد ازدواج دارند را شناسايي و مورد مناسب و کفو آنها را معرفي نمايد.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم گفت: مهارت‌افزايي ازدواج به 3 بخش قبل از ازدواج (انتخاب همسر و...)، حين ازدواج (شرايطي که بايد براي خانواده‌ها فراهم شود و...) و بعد از ازدواج (تبيين اهداف، تکثير نسل پاک و...) تقسيم مي‌شود.

وي افزود: معمولاً زندگي متأهلي مشکلات خاص خود را دارد و راه‌کارهاي برون‌ رفت از آنها بايد در مرکز پيوند مهر تبيين و آموزش داده شود.

دکتر کرمي با اشاره به ضرورت مشاوره‌هاي فردي و جمعي تأکيد کرد: از آنجا که در ازدواج‌ها دو خانواده در تصميم‌گيري‌ها شريک هستند و بايد زمينه‌هاي لازم براي خانواده‌هاي زوجين فراهم شود، مي‌توان از کارگاه‌هاي مهارت‌افزايي و مشاوره‌هاي فردي و جمعي به عنوان عاملي مفيد و مؤثر ياد کرد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه قم خاطر نشان کرد: طرح تأسيس مرکز پيوند مهر در دانشگا‌ها دستور کار شوراي راهبري نهاد قرار گرفته است و انشاءالله بزودي اجرائي مي‌شود.

وي اظهار داشت: دانشگاه‌ها کانون جوان‌هائي است که آمادگي ازدواج را دارند اما با موانعي مواجه مي‌شوند که مرتفع کردن بخشي از آنها وظيفه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها است.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم در دانشگاه‌هاي استان قم، گفت: هنوز مرجع مشخصي مسئوليت اين امر خطير را به عهده نگرفته است و اعتبارات مورد نياز کاملاً مشخص نشده است و فعلاً اين نهاد به طور داوطلبانه و از محل خيّرين و اعتبارات ديگري، نسبت به اين موضوع اقدام نموده است که اميدواريم مسؤولان به طور جدّي‌تر در راستاي حل اين بحران قدم بردارند.

 
امتیاز دهی
 
 

~آرشیو~
خانه | بازگشت |
Guest (Qomuniguest)


مجری سایت : شرکت سیگما