پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   03:30:20
دانشکده علوم پایهدانشکده علوم پایه
گروه های آموزشی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1036445
تعداد بازديد از سايت: 130073920
تعداد بازديد زيرپورتال: 1501802
اين زيرپورتال امروز: 35
در امروز: 5863
اين صفحه امروز: 12
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
سه‌شنبه 5 اسفند 1399 09:15:31
اخباراخبار

همايش مجازي روز باز فيزيك

همايش روز باز فيزيك در تاريخ 12 آذر بصورت مجازي برگزار شد




همايش روز باز فيزيك در تاريخ 12 آذر ماه ساعت 15 بصورت مجازي در اسكاي روم برگزار شد.

در ابتداي همايش كليپي كه شامل  نحوه برگزاري همايش روز باز فيزيك در سالهاي گذشته بود، پخش شد سپس مدير گروه فيزيك آقاي دكتر موسوي توضيحاتي را درمورد روز باز فيزيك مطرح كردند.

ايشون فرمودند: " اين برنامه چند سالي است كه در ايران تحت عنوان physics open day  رايج شده  و الهام گرفته از دانشگاه هاي معتبر دنياست، مخاطب آنها عام و بخصوص دانش آموزان مي باشند كه هدف اصلي، آشنايي افراد با رشته‌ي فيزيك مي‌باشد."
" همايش روز باز فيزيك اولين بار در سال 1386 در دانشگاه تهران برگزار شد واستقبال از آن سبب شد كه دانشگاه هاي ديگر كشور رو به سوي برگزاري اين همايش  بياورند. در سال جاري بدليل شيوع بيماري كوويد19 در كشور، تصميم بر اين شد كه اين برنامه بصورت مجازي در دانشگاه ها برگزار شود كه شامل سخنراني، مسابقه و پرسش و پاسخ و كليپ هايي از آزمايشگاه هاي موجود در دانشگاه ها و ... مي‌باشد."

پس از اتمام اين بخش، سخنراني دكتر جعفر محمودي با موضوع فيزيك، علم وعمل برگزار شد.

ايشون رواياتي در مورد عمل به علم و نفع علم(علمي كه منفعت مي‌رساند) از ائمه معصومين بيان كردند. سپس فرمودند: "علم و عمل را مي‌توان براي تعالي يك جامعه بشري در نظربگيريم، اگر يك جامعه را به عنوان پيكره‌ي انسان در نظربگيريم، مغزاين پيكره همان مراكز علمي و آموزشي كشور است. ما براي زنده نگه داشتن اين مغز متفكر سامان دهنده‌ي كل كشور بايد حتما بصورت قوي بهشون بپردازيم (براي مثال علم فيزيك را قوي در دانشگاه آموزش بدهيم) و دانشجويان قوي در رشته‌هاي مختلف علم بياموزند، ولي از طرف ديگر بقيه بخش هاي اين پيكره هم بايد متناسب با اين قسمت (مغز) قراربگيرند.
اگر قرار است در جامعه هم به علم و هم به عمل پرداخته بشه بايد اين ها متناسب باهم باشند يعني متناسب با علم، عمل نيز رشد پيدا كند."

و كلام آخرايشون: " اوضاع را ميبينيم و ميدانيم، پس به اين مسئله علم داريم. يعني علم به وظيفه داريم اما عمل نمي‌كنيم به اين وظيفه، به اينكه چاره اي بينديشيم براي تغيير سيستم آموزش عالي كشور."

جهت دسترسي به فيلم ها و عكس هاي همايش، همچنين فيلم هاي تهيه شده از آزمايش ها و آزمايشگاه ها به تارنماي همايش به نشاني  odphys.qom.ac.ir  مراجعه فرماييد.

برخي screenshot هاي مربوط به روز همايش:











عکس های مرتبط :

تعداد بازديد اين صفحه: 2353
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دانشگاه قم - دانشكده علوم پايه
مجری سایت : شرکت سیگما