اهم وظايف و اختيارات هيات اجرايي کارکنان غير هيات علمي دانشگاه قم
اهم وظايف و اختيارات هيات:
- بررسي و تشخيص مشاغل مطالعاتي، تحقيقاتي و آموزشي و تعيين مراتب همترازي شاغلين
- تغيير، اصلاح و ايجاد پست از محل حذف پستهاي سازماني به پيشنهاد مديريت برنامه، بودجه و تشکيلات
- بررسي و اظهار نظر در ارتباط با راهکارهاي اجرايي تشخيص خدمات برجسته کارکنان به لحاظ لياقتهاي خاص آنان براي طرح و تصويب در کميسيون دائمي هيئت امناء
- بررسي و اتخاذ تصميم در ارتباط با برنامهها و برگزاري دورههاي آموزشي ضمن خدمت (کوتاه مدت) با توجه به شرايط احراز مشاغل و نظارت بر اجراي آن
- بررسي و تاييد گواهينامههاي آموزشي و کارآموزي ضمن خدمت موضوع نظام آموزشي کارکنان
- بررسي و تاييد دورههاي عمومي و تخصصي آموزش مهارتهاي شغلي موضوع نظام آموزشي کارکنان و صدور گواهينامههاي مربوط با امضاي رياست دانشگاه و مدير برنامه، بودجه و تشکيلات
- بررسي، اظهار نظر و اتخاذ تصميم در رابطه با وظايف مندرج در اجراي طرح مسير ارتقاء شغلي (تدوين و تصويب آيين نامه مربوط)
- بررسي و اتخاذ تصميم در ارتباط با سختي شرايط محيط کارکنان و تعيين تاريخ اجراي آن
- تعيين تعداد و احراز شرايط بکارگيري نيروي انساني مورد نياز، خارج از سهميه استخدامي بصورت قرارداد موقت (معين) در قالب پستهاي سازماني مصوب بلاتصدي براي پيشنهاد به هيئت امناء دانشگاه.
- بررسي و صدور مجوز تبديل وضعيت کارکنان از پيماني به رسمي (آزمايشي و قطعي)
- بررسي و تاييد احکام استخدامي رسمي قطعي کارکنان
- بررسي و تصميمگيري در مورد درخواست بازخريدي کارکنان دانشگاه.
- بررسي نمودار تشکيلاتي دانشگاه بر مبناي شاخصهاي مربوطه، براي پيشنهاد به هيات امناء
- بررسي و پيشنهاد تشکيلات تفصيلي دانشگاه پس از تصويب نمودار سازماني در هيات امناء براساس طرح جامع دانشگاه و شاخصهاي مورد نظر.
جلسات هيات اجرايي حداقل با حضور 5 نفر از اعضا تشکيل و مصوبات آن با اکثريت آراء پس از تاييد رئيس دانشگاه قابل اجراست.
با توجه به شرح وظايف و اختيارات اين هيات، نقش آن در دانشگاه مانند نقش سازمان مديريت در امور فوق است و اختيارات در هريک از موارد فوق به دستگاه داده شده است تا هيأت به عنوان بازوي مشورتي رياست دانشگاه کارشناسي ها و بررسي هاي لازم را انجام داده زمينه را براي ارائه مصوبات به کميسيون دائمي و هيأت امناء دانشگاه فراهمکند.
در اين راستا هر يک از کارکنان دانشگاه ميتوانند در هريک از موارد فوق پيشنهادات خود را در قالب فرم پيوست با ارائه مستندات لازم به دبيرخانه هيأت اجرايي (مديريت برنامه، بودجه و تشکيلات) ارائه نمايند. دبيرخانه هيأت اجرايي به صورت تمام وقت آماده دريافت پيشنهادات همکاران و قراردادن پيشنهادات قانوني در دستورکار جلسات هيأت ميباشد.
دبيرخانه هيات اجرايي کارکنان غير هيأت علمي دانشگاه قم